10 zasad jak zdrowo jeść

Jak dobrze wiecie, to nie jest blog o odchudzaniu. Ale ponieważ piękny i zdrowy wygląd jest ściśle związany z tym co robimy i jemy, postanowiłam Was dzisiaj zaskoczyć.

Ostatnio coraz więcej słyszymy o zdrowym trybie życia, dietach i byciu fit. Nie wiem na ile wynika to ze zbliżającego się lata, a na ile ze zmiany stylu życia Polaków. Jednak nie da się nie zauważyć ogromnej ilości osób uprawiających na ulicach jogging, przepełnionych siłowni czy mody na zdrowe i niskokaloryczne jedzenie.

dziewczyna-znak-wektor-sport_62-2020

Zaciekawiona tym, co się dzieje postanowiłam zaczerpnąć informacji u specjalistki. Spotkałam się z przesympatyczną panią dietetyk – Kasią Kubisiak, która na co dzień zajmuje się prowadzeniem porad i konsultacji w zakresie zdrowego odżywiania oraz układaniem jadłospisów w jednym z wrocławskich gabinetów.

Pani Kasia zgodziła się ułożyć dla nas zestaw wskazówek, o których każdy kto chce pięknie wyglądać i zdrowo się odżywiać powinien pamiętać.

tape-403590_640

Przedstawiam Wam 10 zasad – Jak zdrowo jeść:

I Pierwszy posiłek spożywamy 2 godziny po pobudce, ostatni 2 godziny przed snem.

II Dziennie pijemy 1,5-2 litrów wody mineralnej niegazowanej, pozostałe napoje to: herbata zielona lub biała, herbatki owocowe, napary ziołowe.

III Rano odkwaszamy organizm pijąc szklankę ciepłej wody z wyciśniętym sokiem z połowy owocu cytryny.

z11372684Q,woda-i-cytryna

IV Spożywamy 5 posiłków dziennie, w równych odstępach czasu (przerwy trwają 3-4 godziny między posiłkami).

V Pierwszy posiłek to lekkie śniadanie, a jest nim: jogurt naturalny z owocem / twarożek z warzywami / serek wiejski z szklanką soku warzywnego (sok jednodniowy).

VI Drugie śniadanie to pożywny węglowodanowy posiłek: kanapka z warzywami i plastrem szynki (z indyka/kurczaka) / kanapka z warzywami i plastrem serka mozzarella / sałatka warzywna z kromką chleba pełnoziarnistego (może być pumpernikiel).

salad-374173_640

VII Podczas spożywania obiadu nie łączymy ziemniaków z mięsem lub rybą. Przykładowy obiad: pieczona w piekarniku ryba z surówkami / pierś z indyka zapiekana z warzywami bez dodatku tłuszczu np. ze szpinakiem lub brokułem / zapiekanka warzywna.

VIII Podwieczorek to czas na osłodę, proponuję: zmiksowane owoce / koktaj mleczno owocowy / kakao naturalne na mleku / owoce sezonowe / pieczone jabłka czy gruszki.

IX Kolacja to ostatni posiłek powinien być ciepły, lekki i warzywny. Polecam zupę z dużą ilością warzyw / risotto warzywne / ugotowane na parze warzywa lekko posypane parmezanem.

X Dieta powinna opierać się na produktach / posiłkach naturalnych, surowych, nisko przetworzonych.

orange-juice-569064_640

Zasady już znamy, więc teraz pozostaje nam już tylko ich przestrzeganie. Mam nadzieję, że podobnie jak ja dowiedzieliście się czegoś nowego. Pani Kasi serdecznie dziękuję, a Wam życzę powodzenia i wytrwałości w stosowaniu naszego (nowego?) żywieniowego dekalogu.

Promocja w Rossmannie

Czy podobnie jak ja z niecierpliwością wyczekiwałyście promocji w Rossmannie? Jeśli tak, to mam dla Was wspaniałą wiadomość. Już od jutra rusza obniżka -49% na kosmetyki kolorowe. Niestety nie mam jeszcze zrobionej wymarzonej listy zakupów, ale jestem pewna, że i tak wrócę do domu obładowana nowościami.

Promocja wygląda podobnie jak wcześniejsze. Została podzielona na 3 etapy, w których możemy kupić poszczególne kosmetyki do makijażu. Poniżej umieszczam szczegółową rozpiskę:

24-29.04.2015 r. – podkłady, pudry, bronzery i korektory do twarzy

30.04.-05.05.2015 r. – tusze, kredki, cienie i eyelinery

06-10.05.2015 r. – szminki, kredki, lakiery i odżywki

ross1

Pamiętajcie, że jest to najlepszy czas na testowanie nowości, robienie zapasów i odrobinę rozpusty (zwłaszcza dla portfela).  Koniecznie dajcie znać, którego etapu najbardziej nie możecie się doczekać i czy macie już sprecyzowane swoje zakupowe plany.

Powodzenia podczas łowów!