Woda zdrowia doda

Mamy początek czerwca, a ja już czuję się jakby były wakacje. Pogoda nam wyjątkowo dopisuje. I choć dzisiaj boleśnie odczuwam efekty mojego wczorajszego pobytu nad pobliskim zalewem, to uważam, że naprawdę warto korzystać ze słońca i jak najwięcej przebywać na świeżym powietrzu. Pamiętajmy jednak, by zawsze w takich momentach mieć przy sobie butelkę z wodą. Dlaczego? Zaraz się dowiecie.

8

Każda z nas chyba wie, jak ważne jest prawidłowe nawadnianie naszego organizmu. Jednak w praktyce zwykle okazuje się, że pijemy zdecydowanie za mało. Można to łatwo sprawdzić podczas pomiaru składu ciała, który często bezpłatnie wykonywany jest w klubach fitness oraz podczas różnego rodzaju eventów. Co ciekawe, organizm ludzki składa się aż w 60% z wody.

1

Po co pić wodę? Woda ma bardzo dobre działanie dla naszego ciała: wspomaga pracę nerek, pobudza metabolizm, wypłukuje z organizmu toksyny i redukuje celullit (choć nie usuwa). Pozytywnie wpływa również na wiele dolegliwości, jak wzdęcia, zaparcia, rozstroje żołądka czy bóle brzucha, wynikające z nieprawidłowej diety. Wiele mówi się również o tym, że pomaga w procesie odchudzania, wypełniając żołądek na długi czas, jednocześnie powodując uczucie sytości.

7

Dietetycy zakładają, że powinniśmy pić około 1,5-3 l wody dziennie. To dość zróżnicowane dane. Nie ma jednak złotej reguły, która mówiłaby, ile dokładnie każdy z nas musi wypić. To jak dużo wody potrzebujemy jest sprawą indywidualną i zależy od tego, jaki prowadzimy tryb życia, w jakiej temperaturze przebywamy, ile mamy lat, jak dużo się ruszamy, czy na coś chorujemy oraz jak wygląda nasza dieta.

5

Wodę należy pić regularnie, niewielkimi łykami i w małych porcjach. Czytając różne artykuły, znalazłam informację, że bardzo ważne jest jej picie zaraz po przebudzeniu (aby uzupełnić ubytek wody, jaki miał miejsce podczas snu) i, że to wtedy powinno się wypijać największą jej ilość w ciągu dnia. Od jakiegoś czasu staram się to wcielić w życie, jednak to naprawdę nie jest najłatwiejsze.

lime-1254896-m

Istotne jest też, żeby unikać picia wód smakowych, ponieważ w rzeczywistości to słodkie napoje, które w składzie mają cukier i sztuczne aromaty. Jeśli ktoś nie lubi smaku „czystej” wody, może dodać do niej plasterek cytryny, pomarańczy czy liść mięty.

Jak widzicie picie wody ma naprawdę wiele zalet, a więc nie czekajmy dłużej, tylko bierzmy w dłonie szklanki (oczywiście z wodą) i napijmy się za swoje zdrowie!

Reklamy

4 uwagi do wpisu “Woda zdrowia doda

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s