Ziaja liście manuka

Ziaja liście manuka to popularna seria kosmetyków. Przypuszczam, że znajduje się, albo przynajmniej choć raz znalazła się na półce większości z nas. Kiedy produkty te weszły na rynek bardzo się ucieszyłam. Pomyślałam, że w końcu powstało coś z myślą o cerze takich jak moja.

CAM02224

Linia ta z założenia przeznaczona jest do skóry normalnej, mieszanej i tłustej. Wszystkie kosmetyki z tej serii zawierają ekstrakt z liści Manuka o działaniu antybakteryjnym, a także w zależności od zastosowania są wzbogacone o różne składniki aktywne, takie jak: kwas migdałowy, kwas laktobionowy, prowitaminę B5 czy zieloną glinkę. Nie można nie wspomnieć również o ich charakterystycznym, odświeżającym zapachu, który akurat mnie nieszczególnie przypadł do gustu.

CAM02233

Kiedy stałam się już posiadaczką wspomnianej serii, szybko zabrałam się za jej testowanie. I tu, niestety pierwszy zawód. Stosowanie razem wszystkich kosmetyków z tej linii bardzo wysuszyło moją cerę. Na twarzy zaczęło pojawiać się coraz więcej suchych skórek, a do tego cały czas towarzyszyło mi nieprzyjemne uczucie ściągnięcia (mimo stosowania kremu nawilżającego).

CAM02225

Nie ukrywam, że bardzo mnie to zdziwiło. Jestem przecież posiadaczką cery mieszanej, a skoro seria ta skierowana jest również do skóry normalnej to nie powinna, aż tak silnie wysuszać. Dlatego postanowiłam kosmetyków tych jeszcze nie przekreślać i dać im drugą szansę. Tym razem jednak zaczęłam stosować je oddzielnie.

Teraz kilka słów o poszczególnych produktach wchodzących w skład serii Ziaja liście manuka:

Żel myjący normalizujący na dzień/na noc

CAM02229
Niestety, to produkt przeciętny. Na moją ocenę wpłynął fakt, że obietnice producenta nie do końca zostały spełnione. Żel faktycznie przywraca skórze świeżość, ale nie dostrzegłam obiecywanej poprawy nawilżenia i miękkości naskórka. Cera po zastosowaniu tego kosmetyku jest dosyć dobrze oczyszczona, choć nie tak, jak po omawianych niżej przeze mnie produktach. Najlepiej sprawdzi się do porannego mycia twarzy, kiedy potrzebujemy tylko delikatnego odświeżenia.

Żel z peelingiem oczyszczający pory na dzień/na noc

CAM02226
Producent ponownie obiecuje, że skóra będzie miała przywróconą naturalną równowagę i świeżość – i z tym mogę się zgodzić. Jednak z obietnicą nawilżenia, łagodzenia oraz redukcji niedoskonałości już nie. Przynajmniej ja u siebie niczego takiego nie zauważyłam. Żel zawiera drobinki peelingujące, które doskonale oczyszczają. Produkt dobrze się sprawdza do wieczornego mycia twarzy, jednak podobnie jak jego brat opisywany wyżej, niczego szczególnego z cerą nie robi.

Tonik zwężający pory na dzień/na noc

CAM02228
Jest to całkiem dobry produkt, choć również nie rewelacyjny. Jego działanie generalnie jest bez zarzutu. Bardzo dobrze oczyszcza skórę oraz radzi sobie z pozostałościami makijażu. Jedyne do czego mogę się przyczepić to opakowanie. Forma psikająca może u innych się sprawdzi, ale mnie zupełnie nie przekonuje. Zdecydowanie wolę tradycyjne przelewanie produktu na wacik, a następnie przecieranie nim twarzy w miejscach przeze mnie wybranych. Dzięki temu mam pewność, że tonik np. nie dostanie mi się do oczu.

Pasta do głębokiego oczyszczania twarzy przeciw zaskórnikom

CAM02231
Jest to mój ulubiony produkt z całej serii. Pastę można używać jako maseczki, albo jako peelingu. Trzeba tylko uważać, by nie zrobić sobie krzywdy podczas tarcia twarzy, bo drobinki zawarte w produkcie są dosyć ostre. Po użyciu pasty otrzymujemy bardzo fajne uczucie odświeżenia. Jednak tu również muszę się przyczepić do samego opakowania, bo moim zdaniem zbyt ciężko się je otwiera. Może trafiłam na jakiś felerny okaz, ale często muszę się nieźle nasiłować zanim je otworzę.

Krem mikrozłuszczający z kwasem migdałowym na noc

CAM02232
Z opisem tego kremu chcę się jeszcze wstrzymać, ponieważ stosowałam go na samym początku mojej przygody z serią manuka. I tak jak już pisałam, mam z tego okresu mało przyjemne wspomnienia. Teraz – w okresie wakacyjnym wolałabym nie przesuszać mojej skóry, dlatego używanie tego kremu odkładam na jesienne miesiące.

CAM02235

Podsumowując seria Ziaja liście manuka może okazać się świetnym rozwiązaniem dla osób z cerą tłustą, jednak u mnie sprawdziła się przeciętnie. Nie polecam jej również dla osób posiadających cerę normalną. Mimo rewelacyjnych cen kosmetyków z tej serii, raczej do nich nie wrócę. Nadal jednak cenię Ziaję i bardzo chętnie będę testować kolejne produkty tej firmy.

Jestem ciekawa jakie są Wasze doświadczenia z tą serią. Jak sprawdziły się u Was te kosmetyki?

 

12 uwag do wpisu “Ziaja liście manuka

  1. Pastę uwielbiam! Jeden z najlepszych kosmetyków Ziaji w ich historii.
    Miałam też krem i raczej nie widziałam jakichś spektakularnych efektów. Reszta serii u mnie nie zagościła. Co do toników w sprayu – to wcale nie taki zły patent, choć chyba jest to lepsze rozwiązanie w wypadku kosmetyku odświeżającego. Mam tonik z Ziaji w takiej formie, ale z serii liście zielonej oliwki i tutaj się to fajnie sprawdza. A wydajność przez taki sposób aplikacji jest nieziemska. Nie wiem, czy to kiedyś zużyję :D

    Polubienie

  2. Ja też jestem bardzo zadowolona z pasty peelingującej. Nie stosowałam żadnego innego produktu z tej serii, ale po tym wpisie wiem, że na razie mogę się wstrzymać z kupnem tych produktów. Pozdrawiam. Dzięki za recenzję.

    Polubienie

  3. Ja mam cerę normalną, zero problemów, i muszę się zgodzić, że kosmetyki stosowane razem okropnie wysuszają. Musiałam kilka dni stosować odżywiające kremy, żeby przywrócić skórze zwykłe nawilżenie.

    Jestem ciekawa, czy polecasz jakieś lekkie podkłady na lato – czego używać w upalne dni? Ostrzeżona prognozą pogody kupiłam sobie dzisiaj krem CC Bourjois – miałaś może okazję testować?

    Polubienie

    • Zazdroszczę cery! Kremu CC Bourjois niestety nie testowałam, ale słyszałam dużo pozytywnych opinii na jego temat. Koniecznie daj znać, jak Ci się sprawdzi. W upalne dni jestem zwolenniczką (jeśli tylko się da) nie malowania się, a jeśli faktycznie musimy to najlepiej wybierać produkty, które od razu zawierają filtr. Niestety jeszcze nie znalazłam ideału na lato. Obecnie testuję 3 produkty, jak któryś się sprawdzi na pewno dam znać ;)

      Polubione przez 1 osoba

  4. Ta pasta chodzi za mną od dłuższego czasu, przez wszystkie te świetne recenzje :) Prawdopodobnie przetestuję tę serię, chociaż po Twoim wpisie z nieco mniejszym entuzjazmem. :)

    Polubienie

Skomentuj

